a) Coordinar la tasca del personal adscrit al Centre.
b) Coordinar el seguiment dels processos de mediació i arbitrar les qüestions organitzatives que se suscitin i no formin part de l'objecte sotmès a mediació.
c) Tramitar i gestionar els expedients administratius, i vetllar pel compliment dels terminis del procediment de mediació.
d) Preparar els convenis de col·laboració amb els col·legis professionals i els ens locals sobre la base de les actuacions executades pels serveis d'informació i orientació mediadora i les activitats de promoció i difusió realitzades.
e) Elaborar el contingut dels diferents canals de difusió.
f) Informar de les situacions d'incompliment dels procediments i trametre al col·legi professional corresponent les queixes o les denúncies que es presentin com a conseqüència de les actuacions dels mediadors i mediadores inscrits en els seus registres, i fer-ne el seguiment.
g) Gestionar i preparar l'homologació dels estudis, els cursos i la formació específica en matèria de mediació, a l'efecte d'inscriure els mediadors i mediadores en els registres i censos corresponents, segons els criteris establerts mitjançant el reglament.
h) Gestionar i actualitzar el Registre general de persones mediadores en l'àmbit familiar, el Registre general de persones mediadores en l'àmbit del dret privat i el Registre de serveis de mediació ciutadana, d'acord amb els criteris establerts.
i) Gestionar la designació de la persona mediadora segons els criteris establerts.
j) Dur a terme els tràmits de gestió econòmica dels pagaments de les mediacions i dels convenis dels serveis d'orientació i d'informació mediadora, i d'altres serveis regulats per conveni.
k) Vetllar per la utilització correcta de l'aplicació informàtica pròpia del Centre.
l) Coordinar amb els serveis territorials el compliment dels criteris tècnics establerts pel Centre.
m) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.