a) Donar suport a la Secretaria del Govern i a les unitats directives que en depenen en l'exercici de les seves funcions relacionades amb la millora de la regulació normativa.
b) Impulsar i coordinar l'elaboració del Pla normatiu del Govern, d'acord amb les directrius de la persona titular de la Secretaria del Govern, així com fer-ne el seguiment i garantir-ne el retiment de comptes.
c) Elaborar i difondre directrius, protocols i guies metodològiques per a la millora de la regulació, en especial per a l'anàlisi de l'impacte de les normes i la simplificació i la reducció de càrregues administratives.
d) Prestar assistència tècnica i consultoria als departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per portar a terme les avaluacions de qualitat normativa, i especialment de l'impacte normatiu, dels projectes de disposicions generals i de les normes vigents.
e) Vetllar per la qualitat de les avaluacions preliminars i les avaluacions d'impacte dels projectes de disposicions generals que s'hagin de sotmetre al Consell Tècnic i al Govern.
f) Elaborar informes periòdics sobre les actuacions desenvolupades en l'execució de la política de millora de la regulació normativa, en els quals es poden efectuar propostes i recomanacions.
g) Promoure i desenvolupar activitats d'anàlisi, formació i assessorament per a la millora de la qualitat normativa.
h) Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.