a) Coordinar, sota la direcció de la persona titular de la Secretaria General, les actuacions necessàries per definir la planificació estratègica de les polítiques del Departament i de les entitats que hi estan adscrites.
b) Elaborar instruments i estudis per planificar i avaluar els objectius, prioritats i indicadors de les polítiques departamentals, i per fer-ne el seguiment.
c) Formular propostes per facilitar la coordinació de les polítiques departamentals.
d) Planificar, elaborar i coordinar els informes, memòries, estudis i estadístiques en les matèries que són competència del Departament, sense perjudici de les funcions que en aquestes matèries corresponguin a altres unitats.
e) Coordinar les mesures i actuacions destinades a garantir la coherència interna i externa de la imatge corporativa del Departament.
f) Supervisar les actuacions del Departament en matèria d'identitat visual i disseny gràfic, publicitat, difusió i informació.
g) Coordinar i supervisar la política editorial del Departament i coordinar l'elaboració i execució del pla de publicacions.
h) Actuar com a òrgan responsable de l'aplicació de la transversalitat de la perspectiva de gènere en la planificació, la gestió i l'avaluació de les polítiques departamentals, mitjançant l'exercici de les funcions establertes a l'article 8.2 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
i) Coordinar i supervisar l'execució de les actuacions en matèria de polítiques transversals, especialment les que afecten les polítiques de participació i govern obert, en l'àmbit del Departament, sense perjudici de les funcions que en aquestes matèries corresponguin a altres unitats.
j) Desenvolupar els programes generals del Departament en matèria d'organització, qualitat i mètodes de treball i noves tecnologies.
k) Planificar, elaborar i executar els programes de planificació lingüística i promoure els plans d'acció que se'n deriven.
l) Impulsar i facilitar la implantació de mesures d'Administració digital al Departament.
m) Donar assistència tècnica i assessorament en matèria de protecció de dades en coordinació amb les altres unitats amb responsabilitats sobre la matèria, i sense perjudici de les seves funcions específiques.
n) Assumir la condició d'unitat d'informació departamental i desenvolupar tasques relacionades amb la coordinació, la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del Departament i a la ciutadania en l'àmbit de la publicitat activa i accés a la informació pública, així com coordinar les unitats d'informació de les entitats del sector públic adscrites.
o) Impulsar i facilitar la implantació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en el funcionament del Departament i de les entitats adscrites, en coordinació amb l'òrgan corresponent del departament competent en la matèria.
p) Coordinar i supervisar la presència dels representants del Departament en òrgans col·legiats de govern, d'entitats amb personalitat jurídica pròpia o de comissions, consells i altres òrgans en què el Departament ha de ser present.
q) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.