Funcions
Definir i coordinar accions per promoure la qualitat al Departament.
Fer el seguiment i avaluar les fases dels diferents projectes i activitats en matèria de qualitat del Departament.
Realitzar la diagnosi de les potencialitats de millora organitzativa del Departament.
Col·laborar en el disseny, la implementació, el seguiment i l'avaluació de plans i programes interdepartamentals.
Coordinar i elaborar propostes de racionalització, simplificació i implementació de procediments, circuits administratius i tècniques de gestió, així com elaborar els estudis i l'anàlisi de les normes que els vinculen.
Definir i executar accions per promoure la implementació de l'administració electrònica al Departament amb l'objectiu de millorar l'eficiència interna, les relacions interadministratives i les relacions del Departament amb la ciutadania, les empreses i les organitzacions.
Generar coneixement al Departament a través de la difusió de les noves eines corporatives i guies en matèria d'administració electrònica en totes les seves dimensions (serveis, organització i procediments).
Intervenir en els diferents processos de modernització i millora de les diferents unitats del Departament.
Coordinar l'elaboració de la carta de serveis del Departament i les actuacions encaminades a implementar i gestionar el sistema de gestió de la qualitat del Departament.
Documentar les actuacions dutes a terme en manuals de gestió i en manuals de gestió de qualitat i garantir-ne l'actualització i difusió corresponent.
Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades pels seus superiors jeràrquics.
A més, les pròpies del cos o l'escala a què ha de pertànyer el funcionari que l'ocupi (article 66 del Decret legislatiu 1/1997).