El Servei de Planificació i Coordinació de les Autoritzacions de Treball té les funcions següents:
a) Coordinar l'elaboració d'informació relativa a la matèria competència de la Subdirecció General i supervisar-ne la difusió.
b) Definir criteris per a la tramitació i la resolució dels recursos administratius que es puguin interposar contra les resolucions d'autorització inicial de treball, i portar-ne el control.
c) Elaborar quadres de comandament per al seguiment periòdic de la gestió de tramitació dels permisos inicials de treball.
d) Impulsar el funcionament dels fluxos d'informació i processos de la Subdirecció General amb les unitats i els agents implicats, i fer-ne el seguiment.
e) Analitzar les dades estadístiques i de gestió de les autoritzacions inicials de treball.
f) Establir els mecanismes de control i seguiment de les diferents unitats operatives relacionades amb les matèries de la seva competència.
g) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.