a) Exercir les funcions pròpies de la Secretaria dels òrgans col·legiats del Consorci, i dirigir i coordinar les reunions del Grup de Treball del Consorci, constituït per membres de les organitzacions consorciades i el personal tècnic de l'organisme
b) Definir, elaborar, impulsar i fer el seguiment del pla de treball de la Secretaria en concordança amb l’estratègia de l’organisme i participar en l'elaboració i seguiment del pla de treball del Consorci, i planificar i impulsar les polítiques de millora i de desenvolupament dins de la Secretaria
c) Coordinar la preparació i l'elaboració de les propostes d'avantprojecte de pressupost del Consorci, i la tramitació de les seves modificacions.
d) Supervisar la gestió econòmica, pressupostària i patrimonial del Consorci
e) Supervisar la tramitació dels expedients de contractació d'obres, serveis i subministraments
f) Impulsar i supervisar els plans de seguiment i control expost de les iniciatives de formació professional per a l'ocupació que gestiona el Consorci
g) Coordinar i supervisar les actuacions de la justificació econòmica i de la liquidació de les iniciatives de formació professional per a l'ocupació que gestiona el Consorci
h) Supervisar la realització de les auditories i els controls externs
i) Coordinar i supervisar els assumptes de caràcter jurídic i similars del Consorci
j) Exercir les funcions d'Unitat d'Informació del Consorci i desenvolupar tasques relacionades amb la publicitat activa i l'accés a la informació pública. Transparència.
k) Impulsar i coordinar l'avaluació de les iniciatives que gestiona el Consorci, i proposar millores derivades dels resultats de les avaluacions
l) Totes les que siguin inherents a la seva condició.