a) Fer el seguiment del conjunt de la sinistralitat de la Generalitat de Catalunya.
b) Establir els circuits de comunicació d'informació, control i seguiment de la tramitació dels sinistres entre els departaments de la Generalitat de Catalunya i els corredors d'assegurances i les entitats asseguradores.
c) Assessorar els departaments de la Generalitat de Catalunya i donar-los suport tècnic sobre les qüestions relatives a la gestió de sinistres.
d) Fer el seguiment de les valoracions i provisions tècniques que emeten les asseguradores de la Generalitat de Catalunya com a conseqüència d'un sinistre, incloent-hi les que provinguin del Consorci de Compensació d'Assegurances, i també verificar totes les indemnitzacions.
e) Reclamar directament a les entitats asseguradores, a les empreses i a particulars els danys soferts en el patrimoni de la Generalitat de Catalunya, o facilitar a les assessories jurídiques dels departaments tota la informació sobre aquestes reclamacions.
f) Fer el manteniment de la base de dades històrica sobre sinistralitat coneguda de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
g) Proposar al subdirector o subdirectora general el nomenament de perits de part de la persona assegurada i en terceria, i determinar les tasques que s'han de fer i el cost que comporten.
h) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.