a) Preparar i elaborar les propostes d'avantprojecte de pressupost d'acord amb la planificació de necessitats de les unitats directives.
b) Dur a terme les anàlisis i els informes necessaris per a una programació adequada de la despesa en funció de les prioritzacions de la planificació.
c) Coordinar i supervisar la confecció dels diferents documents comptables dels centres de cost del Gabinet del Conseller o Consellera i de la Secretaria General.
d) Efectuar les modificacions pressupostàries i gestionar els expedients de despeses pluriennals.
e) Elaborar, controlar i fer el seguiment de la comptabilitat pressupostària i de la comptabilitat analítica.
f) Coordinar les qüestions relacionades amb les despeses del Departament.
g) Controlar el fons de maniobra del Gabinet del Conseller o Consellera i de la Secretaria General, així com supervisar les subhabilitacions que en depenguin.
h) Elaborar els informes sobre l'execució i el tancament de l'exercici pressupostari.
i) Donar suport en matèria de comptabilitat i execució pressupostària als diferents òrgans del Departament.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.