Administrar i gestionar els recursos humans de l'INEFC.
Coordinar l'aplicació de les polítiques públiques en matèria de recursos humans i dissenyar i impulsar programes d'actuació en matèria de personal.
Supervisar l'elaboració de la nòmina i la Seguretat Social.
Impulsar i coordinar la formació i la detecció de necessitats formatives del personal.
Planificar i gestionar els processos de selecció del personal de l'INEFC.
Coordinar les actuacions sobre la prevenció de riscos i salut laboral del personal l'INEFC.
Coordinar i supervisar el funcionament de l'arxiu, el fons documental i el registre general de l'INEFC.
Impulsar i fer el seguiment de la programació, planificació i compliment dels objectius de l'INEFC en matèria econòmica i pressupostària, elaborar l'avantprojecte de pressupost i fer-ne el seguiment.
Controlar la tresoreria i l'habilitació.
Examinar, coordinar i impulsar les propostes de tramitació d'expedients de contractació de l'INEFC.
Informar i assessorar la direcció i les seccions administratives de centre, sobre assumptes relacionats amb la gestió econòmica i pressupostària.
Coordinar l'assessorament en matèria d'assumptes jurídics, sens perjudici de la coordinació dels assumptes jurídics exercida per l'Assessoria Jurídica del Departament de la Presidència.
Establir i coordinar les polítiques de gestió del coneixement i comunicació interna de l'INEFC.
Coordinar, estudiar i elaborar propostes de racionalització, simplificació i implementació de procediments, circuits administratius i tècniques de gestió, així com de millora de la qualitat dels serveis.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.