El Servei de Gestió Pressupostària en l’Àmbit de les Universitats té les funcions següents:
a) Fer la proposta per a l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost de la Direcció General i de les assignacions pluriennals i les propostes de modificació pressupostària.
b) Fer la gestió del pressupost de la Direcció General i de les seves modificacions i la coordinació de la gestió amb els organismes adscrits al Departament, així com proposar millores per al desenvolupament.
c) Elaborar estudis tècnics relatius als recursos econòmics i al cost dels projectes acadèmics derivats de la programació universitària.
d) Fer l’anàlisi i l’elaboració de l’informe econòmic dels projectes i programes de la Direcció General, sobretot dels que fan referència a l’assignació de recursos a les universitats.
e) Fer el control, el seguiment i el lliurament de les dades i la informació estadística referida a transferències corrents i de capital en matèria d’universitats.
f) Elaborar les propostes d’actes administratius per al finançament del funcionament de les universitats, entitats adscrites al Departament, projectes de cooperació acadèmica institucional i altres mesures de foment en matèria universitària.
g) Donar suport en l’elaboració, el seguiment i el finançament dels contractes programa amb les universitats públiques catalanes i les entitats adscrites al Departament, així com altres instruments de finançament estratègic per a la millora de la qualitat de les universitats.
h) Donar suport a l’elaboració i tramitació de la proposta del decret pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques i a la Universitat Oberta de Catalunya per a cada curs acadèmic.
i) Fer el seguiment i control dels pagaments de la Tresoreria de la Generalitat a les universitats i entitats adscrites al Departament de l’àmbit universitari.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.