a) Gestionar el manteniment preventiu i correctiu d'actius immobiliaris i dirigir l'activitat dels equips de manteniment propis.
b) Estudiar l'optimació de costos de funcionament dels immobles de les seus administratives del Departament.
c) Estudiar, proposar i executar les mesures adients per garantir la seguretat de persones i béns.
d) Inspeccionar, controlar i mantenir les instal·lacions de seguretat, transport i comunicacions dels edificis administratius del Departament.
e) Supervisar la coordinació amb les companyies subministradores d'energia i fluids per a la gestió de les incidències.
f) Supervisar la gestió de les assegurances.
g) Supervisar els magatzems de material per a serveis administratius.
h) Elaborar projectes, coordinar i supervisar les actuacions d'adquisició, lloguer i noves ocupacions d'immobles o locals susceptibles de destinar-se a seus d'unitats administratives del Departament.
i) Supervisar la gestió de l'inventari dels béns mobles i immobles de les unitats administratives del Departament.
j) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.