a) Coordinar amb les altres unitats l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Departament.
b) Supervisar i controlar la gestió econòmica, pressupostària i comptable del Departament.
c) Impulsar, en el Departament, l'aplicació de les polítiques corporatives sobre gestió pressupostària i comptable.
d) Supervisar i controlar la gestió patrimonial dels immobles i dels béns administratius del Departament.
e) Coordinar les actuacions en matèria d'assegurances, cobertures de responsabilitat patrimonial de persones, béns, riscos i garanties a cobrir.
f) Supervisar les actuacions de manteniment i la seguretat de les instal·lacions administratives del Departament.
g) Proposar i controlar les obres en els edificis administratius del Departament.
h) Dirigir la contractació de les obres, els serveis i els subministraments de totes les unitats del Departament i presidir les meses de contractació i la Comissió de Subministraments.
i) Supervisar i coordinar els serveis generals del Departament.
j) Supervisar les actuacions en matèria d'arxiu físic del Departament i vetllar per la coordinació dels serveis centrals i els serveis territorials en aquesta matèria.
k) Avaluar i fer el seguiment dels programes pressupostaris i dels fons europeus.
l) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.