1. El Consell Rector del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya té les funcions següents:
a) Fixar els objectius del Centre i aprovar-ne el pla estratègic i la carta de serveis públics.
b) Aprovar les disposicions sobre règim interior, funcionament i estructura orgànica.
c) Informar preceptivament sobre els convenis i els acords de col·laboració i sobre els procediments i els protocols.
d) Aprovar els plans anuals de desenvolupament i explotació del servei.
e) Aprovar l'avantprojecte de pressupost i la memòria anual, i també els comptes anuals, la liquidació del pressupost i el programa d'actuacions, d'inversions i de finançament del Centre.
f) Proposar la creació, la modificació i la supressió de taxes i preus públics del Centre.
g) Ésser informat del nomenament i la separació del director o directora i exercir el control de la funció de direcció.
h) Informar sobre el nomenament de les persones que formen part dels òrgans complementaris.
i) Deliberar i informar sobre els assumptes que el president o presidenta sotmeti a la seva consideració.
2. En tot el que no estableix aquesta llei o la normativa que la desenvolupi, el funcionament del Consell Rector es regeix per les disposicions relatives al funcionament dels òrgans col·legiats que estableix la legislació vigent de procediment i règim jurídic de les administracions públiques.
3. El Consell Rector es reuneix en sessió ordinària dues vegades l'any convocat pel president o presidenta, i en sessió extraordinària sempre que ho decideixi el president o presidenta o que ho sol·liciti una tercera part dels seus membres.