Formar, en matèria de protecció civil, el personal del CECAT d'acord amb l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya i establir junt amb aquest, i segons les necessitats, un programa anual de formació continuada.
Organitzar el personal del CECAT per al desenvolupament de les seves tasques especifiques i els torns de servei de guàrdia.
Definir els procediments d'organització interna per al funcionament correcte del CECAT.
Establir els procediments d'actuació necessaris per executar les accions del CECAT d'acord amb els plans especials i territorials de protecció civil, els convenis i els protocols acordats amb entitats exteriors a la Direcció General.
Garantir l'execució al CECAT dels sistemes associats a la xarxa d'alarmes i comunicacions de protecció civil.
Executar amb les entitats competents en l'elaboració dels plans especials i territorials de protecció civil.
Implementar sistemes de control de qualitat per valorar l'eficàcia de les accions realitzades del CECAT.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.