El Servei de Tecnologia, en coordinació amb la Direcció de Serveis de la Secretaria General, exerceix les funcions següents:
Coordinar el manteniment i l'actualització dels sistemes d'informació i cartografia de referència associats als plans especials i territorials de protecció civil, d'acord amb els criteris generals del Departament.
Proposar el disseny i la implementació, en l'àmbit de la protecció civil, de les eines de suport i les aplicacions pròpies del CECAT.
Proposar la implantació en el CECAT d'eines de suport i aplicacions de titularitat externa a la Direcció General.
Detectar les necessitats i proposar el disseny i la implantació d'eines de suport de la xarxa d'informació i coordinació operativa territorial de protecció civil a Catalunya.
Intervenir en els projectes d'ampliació i actualització de la xarxa d'alarmes i comunicacions.
Implantar les instal·lacions i els sistemes associats als plans especials i territorials de protecció civil de la Generalitat de Catalunya corresponents a la xarxa d'alarmes i comunicacions de protecció civil de Catalunya i d'altres equips quan s'escaigui.
Gestionar la xarxa d'alarmes i comunicacions per a la protecció civil.
Identificar estratègies d'evolució de noves tecnologies aplicables en protecció civil.
Realitzar els estudis tècnics que se li encarreguin.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.