a) Supervisar el procediment d’elaboració i tramitació dels projectes de normativa corresponents a l’àmbit funcional de la Secretaria Sectorial, en coordinació amb les unitats directives de la Secretaria i amb l’Assessoria Jurídica del Departament.
b) Informar jurídicament, les propostes de circulars, instruccions i ordres de servei formulades per les unitats directives de la Secretaria Sectorial.
c) Revisar les propostes de resolució dels recursos administratius i instruir les reclamacions de responsabilitat patrimonial i els procediments de revisió d'ofici dels actes administratius, relatius a l'àmbit material de la Secretaria Sectorial, amb independència de l'òrgan que hagi d’emetre la resolució.
d) Supervisar i, si escau, informar jurídicament els convenis, acords i protocols que es generin a proposta de les unitats directives de la Secretaria sectorial.
e) Supervisar i coordinar l’actuació de les diferents unitats de la Secretaria sectorial en relació amb els recursos contenciosos administratius que s’interposin en matèries corresponents a l’àmbit funcional de la Secretaria i fer-ne el seguiment, en coordinació amb l’Assessoria Jurídica del Departament.
f) Assessorar jurídicament les unitats directives de la Secretaria Sectorial.
g) Estudiar i emetre informes i notes sobre matèries corresponents a l’àmbit funcional de la Secretaria Sectorial.
h) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.