Planificar, proposar i coordinar les actuacions que s'hagin de dur a terme al Departament en matèria de prevenció de riscos i salut laboral.
Impulsar l'execució de la política de prevenció de riscos i salut laboral del Departament.
Informar els òrgans del Departament sobre la planificació de les actuacions que s'hagin de portar a terme en matèria de prevenció de riscos i salut laboral al Departament.
Aplicar i coordinar els plans i programes d'actuació preventiva que aprovi el Departament per tal de millorar les condicions de seguretat i salut del seu personal.
Informar els treballadors i treballadores, consultar-los i garantir la seva participació a través de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos i dels comitès de seguretat i salut.
Impulsar, proposar i coordinar les activitats de formació, informació i comunicació en matèria de salut laboral i prevenció de riscos laborals en col·laboració amb les unitats del Departament amb funcions relacionades amb la prevenció de riscos laborals.
Planificar i coordinar les actuacions que es duguin a terme amb altres institucions alienes al Departament en matèria de seguretat i salut.
Representar el Departament en la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals i en la Comissió de Coordinació de Riscos Laborals.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.