- Coordinar les funcions relacionades amb la gestió econòmica de les unitats del Departament i elaborar, gestionar i administrar el pressupost anual de despeses, i controlar-ne l'execució.
- Desenvolupar i coordinar la planificació del Departament en matèria econòmica, així com controlar-ne l'execució, en coordinació amb l'Àrea d'Anàlisi Pressupostària, Sector Públic i Subvencions.
- Supervisar la comptabilitat interna i l'habilitació del Departament i controlar les modificacions pressupostàries.
- Assessorar en matèria pressupostària i comptable totes les unitats directives del Departament.
- Estudiar les propostes i normes internes sobre gestió econòmica.
- Coordinar la tramitació dels expedients de contractació d'obres, serveis i subministraments.
- Vetllar per la incorporació sistemàtica, en processos i fases de la contractació del Departament, de la Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes públics de la Generalitat de Catalunya.
- Supervisar la tramitació i gestió dels expedients patrimonials i l'inventari del Departament, així com controlar el seguiment de les subvencions i els ajuts que atorga el Departament.
- Dirigir, supervisar i controlar les activitats corresponents al règim intern i els serveis administratius del Departament.
- Coordinar i supervisar l'arxiu, el registre i el fons documental i bibliogràfic del Departament.
- Prestar suport a les entitats i organismes dependents en relació amb l'aplicació de la normativa del seu àmbit competencial.
- Coordinar les actuacions d'adequació dels espais del Departament en què s'ubiquen els serveis administratius, així com conservar i mantenir les instal·lacions del Departament i la seva seguretat.
- Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades pels seus superiors jeràrquics.