Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Generalitat

Inici > Generalitat > Organismes > Organisme

Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya

Responsable

Sr.   Josep Maria Vilarrúbia i Tàpia

Càrrec

President de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya

Adreça
Carrer del Foc, 57
Població
08038  Barcelona
Telèfon
93 552 80 90
Fax
93 552 82 84
Accessibilitat
Edifici accessible  Edifici accessible
Accessibilitat
Edifici no accessible  Edifici no accessible

Funcions

La Junta Consultiva de  Contractació Pública de Catalunya s'adscriu al Departament d'Economia i Hisenda i és l'òrgan consultiu específic en matèria de contractació pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i del sector públic que en depèn, si bé també respon les sol·licituds d'informe que li fan les entitats de l'Administració local a Catalunya i el seu sector públic.

Com a òrgan consultiu en contractació pública, la Junta:

  • Emet informes sobre les qüestions de caràcter general sobre contractació que li plantegen, mitjançant una sol·licitud, les entitats del sector públic autonòmic i local de Catalunya;
  • Exposa directament als òrgans de contractació les recomanacions que són d'interès per a l'Administració i que asseguren el compliment de la normativa.

Concretament, correspon a la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya:

1) Informar sobre les qüestions que, en matèria de contractació, li siguin sotmeses pels diferents departaments de la Generalitat, les seves entitats autònomes i les restants entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat, mitjançant petició formulada pels secretaris generals dels departaments respectius, i també sobre les qüestions que siguin sotmeses per les organitzacions empresarials representatives dels sectors afectats per la contractació administrativa.

L'informe de la Junta Consultiva serà preceptiu en els supòsits següents:

a) Els projectes de disposicions de caràcter general de la Generalitat de Catalunya en matèria de contractació administrativa, amb caràcter previ al dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, si s'escau.

b) Les propostes de plecs de clàusules administratives generals que el Departament d'Economia i Hisenda hagi d'elevar al Govern, prèviament a l'informe de la Comissió Jurídica Assessora.

c) Els plecs de clàusules administratives particulars en els quals es proposi la inclusió d'estipulacions contràries al que prevegin les corresponents clàusules administratives generals.

d) Els plecs de prescripcions tècniques generals que hagi d'aprovar el Govern.

e) Les proposicions que no puguin ser normalment acomplertes com a conseqüència de baixes desproporcionades o temeràries i que puguin donar lloc a la no-adjudicació al contractista que ha presentat la proposició més baixa en procediments d'adjudicació amb forma de subhasta, quan les circumstàncies que hi concorrin així ho aconsellin.

f) La contractació excepcional amb persones físiques o jurídiques que no estiguin classificades quan així sigui convenient per als interessos públics.

g) En el tràmit d'audiència a les comunitats autònomes per a l'elevació o disminució del límit quantitatiu a partir del qual els contractistes han d'estar classificats.

h) En els supòsits en què és preceptiu l'informe de l'Oficina Nacional d'Avaluació, d'acord amb la legislació aplicable, en l'àmbit de la Generalitat de Catalunya.

i) En els supòsits en què és preceptiu l'informe del Comitè de Preus de Contractes, d'acord amb la legislació aplicable, en l'àmbit de les administracions públiques de Catalunya.

j) Les altres qüestions determinades per la normativa vigent.

 

2) Elaborar i proposar les normes, circulars i instruccions que es considerin oportunes en relació amb les seves competències.

3) Vetllar pel compliment de la legislació de contractació administrativa i especialment per l'observança dels principis de publicitat i lliure concurrència.

4) Dirigir el Registre Públic de Contractes i, a través del president de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya, efectuar la posterior remissió a la Sindicatura de Comptes de Catalunya dels contractes que determini la normativa vigent.

5) Acordar, revisar i suspendre la classificació dels empresaris en els contractes que celebrin els òrgans de contractació de l'Administració de Catalunya, dels seus organismes autònoms i de les restants entitats públiques vinculades o dependents de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb les regles i els criteris establerts a les normes bàsiques estatals en aquesta matèria.

6) Dirigir i gestionar el Registre Oficial de Contractistes.

7) Ésser l'òrgan de comunicació i relació amb la Junta Consultiva de Contractació Administrativa del Ministeri d'Economia i Hisenda i amb els òrgans equivalents de la resta de comunitats autònomes.

8) Aprovar la memòria sobre l'activitat de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya

9) Sens perjudici de la naturalesa de la Junta Consultiva de Contractació Pública de Catalunya, aquesta podrà informar també sobre les qüestions que, en matèria de contractació, li puguin ser sotmeses per les entitats que integren l'Administració local a Catalunya. Si aquestes entitats volen fer ús d'aquesta possibilitat les peticions d'informe seran cursades a través del president de l'entitat respectiva.

 




data actualització (20/01/2023)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya