a) Coordinar l'obtenció, gestió, anàlisi de la informació i visualització posterior en eines i estratègies d'informació analítica de manera comprensible per facilitar la dinàmica de treball i la presa de decisions de les diferents àrees del Servei Català de la Salut.
b) Promoure la internalització de l'obtenció i gestió de les dades, amb la consolidació i automatització dels fluxos existents.
c) Integrar la informació provinent de diferents orígens de dades en un repositori únic rellevant per disposar de la vinculació entre totes les dades relacionades que aporti una visió global sobre els usuaris del SISCAT.
d) Implantar un model de governança i una metodologia de treball única, flexible i compartida per a tots els usuaris de l'organització que homogeneïtzi els resultats i pugui adaptar-se a qualsevol canvi organitzatiu.
e) Coordinar-se amb els diferents àmbits del Servei Català de la Salut per identificar, prioritzar i controlar la generació d'informació per a la planificació, ordenació, gestió i avaluació de la prestació dels serveis sanitaris, garantint la qualitat i consistència de les dades.
f) Consolidar i implementar la millora contínua dels quadres de comandament que permeti monitorar les dades de manera dinàmica, interactiva i a temps real, en funció de la informació disponible.
g) Liderar projectes per a l'obtenció de coneixement mitjançant metodologies efectives d'anàlisi de dades massives.
h) Coordinar l'administració de les infraestructures de dades de salut.
i) Coordinar el grup d'analistes de dades de negoci o referents funcionals de cada unitat de negoci del Servei Català de la Salut.
De la Gerència de Gestió i Anàlisi de la Informació en depèn la Divisió de Gestió i Tractament de la Informació.