a) Promoure la integració de la prevenció en el sistema general de gestió del Departament mitjançant el disseny, la implantació i l'aplicació del pla de prevenció, d'acord amb les polítiques preventives.
b) Assessorar en matèria de prevenció de riscos i salut laboral els òrgans del Departament, els comitès de seguretat i salut laboral i el mateix personal.
c) Supervisar la gestió necessària per a l'acció preventiva i dels registres que se'n derivin.
d) Impulsar i participar en l'elaboració de procediments en matèria de prevenció de riscos i salut laboral.
e) Avaluar els factors de risc que puguin afectar la seguretat i salut laboral, i proposar les mesures de prevenció i de correcció i el seguiment de la seva execució.
f) Dissenyar, aplicar i supervisar els programes d'actuació en matèria de seguretat i salut laboral.
g) Representar el Departament en el que faci referència a la seguretat i salut laboral dins l'àmbit de les seves competències.
h) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.