Aquesta unitat s'encarrega de la gestió pressupostària, comptable i financera i de la contractació de l'ICEC. Les principals funcions i les tasques són:
- Elaboració de l'avantprojecte i el projecte de pressupost anual de l'ICEC.
- Confecció de la liquidació pressupostària i els comptes anuals que ha d'aprovar el Consell General de l'ICEC.
- Elaboració dels balanços i altra documentació requerida pel Departament d'Economia i Coneixement.
- Seguiment de l'execució pressupostària i de les desviacions possibles.
- Comptabilització dels documents d'ingrés i despesa, pagaments i cobraments, nòmina i documents pressupostaris.
- Revisió dels comptes anuals, memòries, etc.
- Elaboració de les declaracions fiscals mensuals, trimestrals i anuals, i gestió de requeriments i inspeccions de l'Agència Espanyola de l'Administració Tributària.
- Gestió de la tresoreria.
- Contractació administrativa i gestió dels expedients de contractació de l'ICEC.