Funcions
L'OGE és l'oficina de la Generalitat de Catalunya que s'encarrega d'informar, assessorar, rebre, iniciar, gestionar i resoldre aquells tràmits per obrir, ampliar, modificar dades o traslladar activitats empresarials que afecten a diferents Departaments en les següents àrees:
-Seguretat Industrial
-Obertura de Centres de Treball
-Energia
-Mines
-Agricultura
-Medi Ambient
-Salut
-Seguretat Privada
Altres funcions:
- Impulsar projectes orientats a simplificar els tràmits relacionats amb les activitats empresarials i a fomentar l'accès a la informació i a la tramitació a travès de les noves tecnologies de la informació.
- Donar suport i coordinar els punts de servei distribuïts arreu de Catalunya. L'OGE disposa de 4 oficines a Barcelona, Tarragona, Girona i LLeida i de 17 punts OGE-Cambres distribuits per les diferents comarques.
- Gestionar, recaptar i fer la liquidació de les taxes vigents en les matèries que li són pròpies.
- Mantenir els continguts dels sistemes d'informació que li són propis
- Gestionar l'edició, coordinar, distribuir i vendre els impresos normalitzats que afecten els expedients que tramita l'OGE.