a) Coordinar els diferents departaments de l'Administració de la Generalitat en relació amb l'activitat parlamentària i donar-los suport i assessorament.
b) Assignar, coordinar, assessorar, fer el seguiment i controlar el compliment de les iniciatives parlamentàries adreçades al Govern i de la informació sol·licitada pel Parlament al Govern en aplicació del principi de subsidiarietat a les iniciatives legislatives europees, d'acord amb les directrius de la persona titular de la Direcció General.
c) Fer el seguiment, l'anàlisi i l'estudi de les iniciatives parlamentàries i del conjunt de l'activitat parlamentària i de les iniciatives legislatives del Govern.
d) Fer el seguiment i l'anàlisi de les iniciatives legislatives amb efectes a Catalunya.
e) Elaborar informes sobre activitat parlamentària per al Govern de la Generalitat.
f) Coordinar i assessorar la Comissió Interdepartamental de Relacions Govern-Parlament, d'acord amb les directrius del seu president o presidenta.
g) Editar publicacions, organitzar jornades, seminaris i cursos sobre les relacions entre el Parlament i el Govern.
h) Coordinar i adoptar les mesures necessàries per garantir l'exercici de les funcions del Govern davant el Consell de Garanties Estatutàries.
i) Promoure, coordinar i, si escau, adoptar les mesures i disposicions necessàries per vetllar pel compliment de les recomanacions del Síndic de Greuges i de la Sindicatura de Comptes.
j) Donar suport a la persona titular de la Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament en les sessions de la Junta de Portaveus.
k) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.