a) Exercir les funcions inherents a les relacions entre el Govern i el Parlament. La persona titular d'aquesta Direcció General assisteix a les reunions de la Junta de Portaveus del Parlament de Catalunya en representació del Govern.
b) Exercir les funcions inherents a les relacions entre el Govern i el Consell de Garanties Estatutàries, la Sindicatura de Comptes i el Síndic de Greuges, i també amb les institucions establertes pel Parlament de Catalunya, així com coordinar i vetllar pel compliment de les seves recomanacions.
c) Assessorar els departaments en matèria de relacions amb el Parlament i les institucions de la Generalitat.
d) Assessorar en matèria convencional i coordinar l'emissió d'informes preceptius de tots els projectes de convenis de col·laboració i cooperació, així com mantenir el Registre de convenis de col·laboració i cooperació.
f) Fomentar, a través de convocatòries públiques o mitjançant la signatura de convenis de col·laboració, les iniciatives que, en relació amb l'àmbit de competència de la Direcció General, puguin sorgir de la societat civil, del món acadèmic o del territori.
g) Dirigir les accions necessàries per dur a terme els processos electorals i les consultes populars no referendàries, i establir criteris d'optimització de la seva gestió.
h) Dirigir la implementació de les infraestructures i els serveis de democràcia digital a Catalunya.
i) Resoldre les sol·licituds d'accés a la informació pública presentades en l'àmbit de les seves competències.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.