Coordinar les tasques de gestió, estudis i projectes de les infraestructures del Departament.
Coordinar els treballs que realitza el personal de manteniment de la seu central a càrrec de la unitat de Planificació i Infraestructures.
Elaborar projectes bàsics, d'implantació i de necessitats programàtiques per a la construcció de les infraestructures encomanades, d'acord amb la planificació de plans i programes establerts pel Departament.
Assessorar en l'elaboració dels projectes d'arquitectura del Departament, amb la finalitat d'aconseguir que totes les instal·lacions i immobles siguin fets sota els mateixos criteris i compleixin els objectius prèviament definits.
Coordinar l'encàrrec dels nous projectes, cercar emplaçaments adequats d'acord amb els cossos operatius (mossos, bombers i agents rurals), redactar informes funcionals, fer el seguiment de les propostes en fase de concurs dels projectes i fer les correccions funcionals, tècniques i de qualitat arquitectònica que escaiguin.
Comprovar que en els projectes d'obres i instal·lacions s'han tingut en compte els elements necessaris i de seguretat, per garantir l'execució correcta de les diferents actuacions encomanades.
Supervisar la contractació dels projectes encarregats dins i fora del Departament.
Efectuar, com a responsable del Departament, la inspecció i les visites d'obra per controlar les seves execucions, que s'apliquen els objectius, els criteris tècnics específics per a les infraestructures dels diferents cossos operatius, els terminis i la programació establerta.
Distribuir treballs i projectes elaborats pel personal del Departament, així com vetllar pel manteniment de l'edifici de la seu central i dels industrials que hi intervenen.
Redactar i elaborar informes tècnics de necessitat, memòries, plecs de condicions i clàusules tècniques, projectes d'obres, pressupostos, valoracions, dictàmens tècnics, etc., per complir les tasques relacionades amb els projectes i les construccions.
Participar en l'elaboració dels diferents concursos d'obres, instal·lacions, manteniments dels edificis administratius i d'equipaments relacionats amb les tasques desenvolupades.
Participar en el Comitè de Seguretat del cos de Mossos d'Esquadra i implementar les decisions preses en els projectes i obres dels centres policials.
Dirigir, si s'escau, els projectes d'obres que el Departament consideri necessaris per al control directe de les seves actuacions i fer-ne el seguiment.
Assessorar les corporacions locals i policies locals sobre projectes d'infraestructures policials.
Establir criteris de gestió dels espais aplicats a l'operativa policial, de bombers i agents rurals i al Catàleg d'espais de la Generalitat de Catalunya.
Efectuar el seguiment continuat de les empreses externes i proveïdors que fan tasques d'adequació de les instal·lacions i de manteniment dels edificis administratius del Departament, per garantir-ne un control adequat.
Garantir la gestió i aplicació de la imatge corporativa dels edificis dels diferents cossos operatius i vetllar per la qualitat general dels espais, entenent la qualitat arquitectònica com un valor afegit.
Mantenir actualitzat el Llibre Blanc de les infraestructures del Departament (edificis administratius i edificis dels cossos operatius).
Assessorar en l'elaboració de convenis sobre els terrenys, solars i edificis per a les cessions o drets de superfície amb els ajuntaments o empreses públiques.
A més, les pròpies del cos o l'escala a què ha de pertànyer la persona funcionària que l'ocupi (article 66 del Decret legislatiu 1/1997).