a) Coordinar i supervisar la gestió dels diferents canals de comunicació relacional, i vetllar per la seva constant actualització amb les diferents unitats directives.
b) Impulsar la divulgació del coneixement generat a partir de la relació amb els usuaris i usuàries dels canals de comunicació relacional.
c) Coordinar i executar les actuacions en matèria de qualitat comunicativa.
d) Coordinar la gestió i la planificació lingüística i el foment de l'ús del català.
e) Coordinar l'edició de les publicacions del Departament.
f) Coordinar els diferents canals d'informació i atenció ciutadana del Departament, i vetllar per l'aplicació dels criteris corporatius.
g) Vetllar per la transparència i la publicació de la informació de publicitat activa que preveu la normativa vigent, i per l'exercici d'accés a la informació pública, la participació i el govern obert en l'àmbit del Departament.
h) Coordinar la gestió de les sol·licituds d'accés a la informació pública, les consultes, les queixes i els suggeriments de la ciutadania a través dels mitjans telemàtics.
i) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.