Coordinar i supervisar la gestió i administració del personal del Departament, d'acord amb la normativa vigent.
Controlar i gestionar els expedients referents a les situacions administratives, provisió de llocs de treball, certificacions, retencions judicials i altres tramitacions del personal del Departament.
Controlar i gestionar els expedients referents a permisos, llicències, vacances, reconeixement de serveis previs, venciment de triennis i reconeixement de grau personal del personal d'administració i serveis del Departament.
Garantir el manteniment actualitzat de la relació de llocs de treball del Departament (RLT), així com elaborar i explotar estadísticament les dades que se'n derivin.
Planificar i gestionar els moviments relatius a la descripció i anàlisi dels llocs de treball del Departament.
Participar en la definició de les estructures organitzatives de les diferents unitats del Departament en col·laboració amb l'Àrea d'Organització i Qualitat i dissenyar els llocs de treball del personal d'administració i serveis.
Impulsar i coordinar els processos de provisió de llocs singulars i de llocs de comandament del Departament, així com les convocatòries de canvi de destinació i de nou accés del personal laboral.
Donar suport en les convocatòries de selecció i provisió de cossos de funcionaris propis del Departament.
Donar suport tècnic a la tramitació dels expedients disciplinaris que s'incoïn al personal d'administració i serveis del Departament i supervisar la tramitació dels expedients de retencions ordenats pels òrgans judicials i altres organismes públics.
Coordinar i supervisar els expedients de contractació de personal laboral i de nomenament de personal interí.
Custodiar i gestionar els expedients personals i el registre de personal del Departament.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.