Assistir la Direcció de Serveis en la implantació de les polítiques generals en matèria de personal i en la coordinació de la gestió del personal d'administració i serveis del Departament.
Mantenir les relacions ordinàries del Departament amb els òrgans competents en matèria de recursos humans i relacions laborals.
Garantir l'adequació de la gestió i l'administració del personal d'administració i serveis del Departament a la normativa vigent.
Impulsar, coordinar i unificar els processos i procediments en matèria de planificació i gestió de tot el personal adscrit al Departament.
Supervisar l'elaboració de l'avantprojecte del capítol 1 del pressupost, coordinar-ne la gestió i fer el seguiment de la seva execució.
Administrar el règim interior i la gestió dels serveis generals.
Impulsar i coordinar els plans de formació del personal d'administració i serveis del Departament.
Assessorar en matèria de recursos humans els òrgans del Departament.
Participar en la política de relacions laborals del Departament, en les negociacions i en la resolució dels conflictes que es puguin produir.
Dirigir l'elaboració d'estudis sobre l'adequació quantitativa i qualitativa dels recursos humans del Departament.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.