a) Proposar les polítiques, la planificació, l'execució i el control de la gestió dels recursos econòmics del Departament.
b) Coordinar l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost del Departament.
c) Dirigir, coordinar i controlar la gestió econòmica, l'execució pressupostària d'ingressos i despeses i la comptabilitat del Departament.
d) Supervisar i controlar els expedients de contractació administrativa, d'encàrrecs de gestió, de convenis i de subvencions del Departament.
e) Supervisar la planificació i l'avaluació pressupostària, i el seguiment econòmic i pressupostari, des del punt de vista del control de gestió, relatiu al Departament i a les entitats adscrites.
f) Impulsar l'elaboració d'estudis de caràcter economicofinancer dels diferents serveis i recursos, de renegociació financera de drets de superfície i aquells altres relacionats amb aspectes financers dels projectes estratègics del Departament.
g) Vetllar pel manteniment dels sistemes d'informació i de comunicació dins l'àmbit competencial de la Subdirecció General.
h) Mantenir les relacions ordinàries del Departament amb els òrgans competents en matèria de pressupost, fiscalització de la despesa, contractació administrativa i de gestió electrònica sobre aquestes matèries.
i) Exercir les funcions ordinàries derivades de la tutela administrativa respecte a les entitats adscrites al Departament.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels superiors jeràrquics.