La Subdirecció General d'Administració i Suport Acadèmic exerceix les funcions següents:
Dirigir i supervisar les funcions d'administració i gestió dels serveis generals i règim interior i dels recursos humans i materials de l'Institut.
Dirigir i coordinar l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost, la contractació, la gestió patrimonial, els convenis amb altres administracions o entitats i els expedients de despesa i d'ingrés.
Dirigir i supervisar la tresoreria i planificar els pagaments i les previsions d'ingressos.
Dirigir i prestar l'assistència jurídica als òrgans de l'Institut.
Elaborar i preparar per a la seva tramitació les disposicions reglamentàries de l'Institut.
Coordinar les propostes de resolució sobre els recursos i reclamacions administratives.
Coordinar els expedients de responsabilitat patrimonial.
Planificar, coordinar i supervisar la proposta de mesures per a la innovació i transformació de processos mitjançant les TIC, i col·laborar en els projectes d'implantació de l'Administració digital i la interoperabilitat dels sistemes d'informació, en coordinació amb la unitat competent del Departament, vetllant de forma especial per l'adequació als requeriments de la normativa en matèria de protecció de dades.
Supervisar la definició dels requeriments funcionals dels sistemes d'informació de l'Institut, en col·laboració amb les unitats responsables del Departament, per assegurar la coherència i l'evolució del conjunt d'eines de tramitació i per garantir que els serveis que s'ofereixen digitalment es desenvolupen, sempre que sigui possible, mitjançant les solucions corporatives.
Supervisar la gestió de les tasques en l'àmbit de la publicitat activa i l'accés a la informació pública.
Planificar, gestionar i avaluar les polítiques de l'Institut relatives a l'aplicació de la transversalitat de la perspectiva de gènere.
Dirigir i supervisar la política de dades de l'Institut, en coordinació amb el Departament, per alinear la transformació de les dades (persones, processos, TIC) en un actiu estratègic.
Dirigir, planificar i supervisar l'estat de les instal·lacions, equipaments i infraestructures de l'Institut i impulsar les actuacions necessàries per al seu manteniment i millora.
Dirigir la implantació de mesures preventives en matèria de riscos laborals i col·laborar en la definició i implantació de les polítiques departamentals en matèria de seguretat i salut laborals.
Exercir la coordinació tècnica dels processos de reconeixement acadèmic de la formació impartida als col·lectius professionals de l'àmbit d'actuació de l'Institut per part d'altres entitats.
Dirigir els processos de convalidació, homologació o reconeixement de programes de formació realitzats per altres entitats.
Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.