a) Elaborar el projecte de pressupost anual del Servei Català de la Salut i de les entitats pròpies o participades majoritàriament pel Servei Català de la Salut que en depenen, i supervisar la seva execució.
b) Coordinar la gestió econòmica, pressupostària, comptable i fiscal del Servei Català de la Salut, tant dels òrgans centrals com territorials.
c) Coordinar el seguiment econòmic i de despesa meritada del Servei Català de la Salut.
d) Coordinar la gestió dels procediments de contractació pública que es tramitin en l'àmbit del Servei Català de la Salut, i fer-ne el seguiment, sens perjudici del que regula l'article 6.1.i) d'aquest text.
e) Vetllar pel compliment de la normativa de contractació del sector públic en l'àmbit del Servei Català de la Salut i per l'eficàcia i eficiència d'aquesta contractació, sens perjudici de les funcions de la Gerència d'Assessorament Jurídic.
f) Coordinar la tramitació de les subvencions de l'àmbit del Servei Català de la Salut.
g) Coordinar la incorporació al pressupost de despeses dels fons de finançament extern i la seva execució i justificació.
h) Donar suport i assessorament a les unitats del Servei Català de la Salut en els àmbits econòmic, pressupostari, contractual i de gestió de fons propis i externs.
i) Exercir la interlocució, conjuntament amb la Direcció i la Direcció de l'Àrea, amb els òrgans corresponents del departament competent en matèria d'economia i hisenda en relació amb la gestió de les despeses del Servei Català de la Salut i dels fons de finançament extern.
De la Gerència de Gestió Econòmica en depenen:
a) La Divisió de Gestió Econòmica, Pressupostària i Comptable.
b) La Divisió de Contractació.