a) Definir el model, els criteris i la metodologia per a l'avaluació de l'experiència d'usuaris i pacients del sistema sanitari.
b) Incorporar la perspectiva de l'usuari en el codisseny de processos i rutes assistencials.
c) Proposar i acompanyar en la implementació de mesures de millora de la qualitat de l'atenció sanitària a partir de l'anàlisi de l'experiència i l'opinió de la ciutadania.
d) Fer el seguiment i l'avaluació de l'accessibilitat del ciutadà al sistema sanitari.
e) Definir i dirigir la implantació i l'avaluació de les polítiques i els criteris pel que fa a l'acreditació i gestió activa dels usuaris, la gestió de les reclamacions, així com les prestacions ortoprotètiques i complementàries.
f) Implantar i coordinar, en l'àmbit del Servei Català de la Salut, la participació de la ciutadania i la promoció d'una relació bidireccional al sistema, alineades amb les directrius establertes pel Departament de Salut.
g) Establir i vetllar pel compliment efectiu dels drets i deures de la ciutadania.
h) Impulsar, gestionar, coordinar i avaluar l'aplicació i el compliment de la normativa de transparència, accés a la informació pública i govern obert en el Servei Català de la Salut.
i) Dur a terme l'avaluació i els estudis necessaris per dissenyar el model de qualitat en l'àmbit de l'atenció ciutadana.
j) Coordinar les polítiques i estratègies d'atenció ciutadana amb els referents de les regions sanitàries.
De la Gerència de Gestió Ciutadana en depèn la Divisió de Gestió d'Usuaris.